The P&D Accounting Clerk prepares supplier and distributor invoices, debit notes and credit memos in support of A&W’s Purchasing and Distribution (“P&D”) business. This position is also responsible for the invoicing function for A&W Root Beer Beverages of Canada Inc.
Responsibilities
Processes invoices from suppliers and prepares corresponding invoices to distributors.
Issues debit notes to suppliers and corresponding credit memos to distributors.
Prepares invoices and credit memos to franchisees for miscellaneous items.
Prepares periodic reconciliations and reports related to A&W’s P&D business, the root beer beverage business, as well as period end working papers, reconciliations and journal entries.
Supplies product codes, reports, and other information to support the P&D department.
Education and Experience
One to two years of accounting experience, and a basic understanding of accounting principles.
The ability to be resourceful, inquisitive, self-motivated, and to maintain accuracy while processing large volumes.
Excellent interpersonal skills, and effective verbal and written communication skills
Experience with NetSuite, SAP Concur and/or collaborative technology software tools, such as the Google suite of products, is preferable.
About A&W
A&W Food Services of Canada is a Canadian company with over $1.6 billion in sales and nearly 1,100 franchised restaurants across the country. Through a steadfast commitment to collaborative working relationships and strategy, A&W has repeatedly earned recognition as a highly successful business and has been recognized as one of Canada’s Best Managed companies.
Interested candidates are encouraged to apply with their resume to hr@aw.ca
Job Type: Permanent full-time
Starting from $50,000 (minimum) to $61,500 (midpoint)* per annum.
*The midpoint of the role is intended for those demonstrating sustained successful performance in all accountabilities of the position.
Benefits include medical and dental, life insurance, employer matched pension contribution, wellness spending account, paid mental health days, hybrid work schedule, home workstation allowance and employee assistance program.
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Le commis comptable, Achats et distribution prépare les factures des fournisseurs et des distributeurs, les notes de débit et les notes de crédit à l'appui des activités d'achat et de distribution (P&D) d'A&W. Ce poste est également responsable de la facturation pour A&W Root Beer Beverages of Canada Inc.
Responsabilités
Traite les factures des fournisseurs et prépare les factures correspondantes à l'intention des distributeurs.
Émet des notes de débit aux fournisseurs et les notes de crédit correspondantes aux distributeurs.
Prépare les factures et les notes de crédit aux franchisés pour les articles divers.
Prépare les rapprochements périodiques et les rapports liés aux activités du service achats et distribution d'A&W, à l'activité de boissons à base de root beer, ainsi que les documents de travail de fin de période, les rapprochements et les écritures comptables.
Fournit les codes produit, les rapports et autres informations nécessaires au service achats et distribution.
Formation et expérience
Un à deux ans d'expérience en comptabilité et une compréhension de base des principes comptables.
Capacité à faire preuve d'ingéniosité, de curiosité, de motivation et à maintenir la précision lors du traitement de volumes importants.
Excellentes aptitudes relationnelles et bonnes capacités de communication orale et écrite.
Une expérience avec NetSuite, SAP Concur et/ou des outils logiciels collaboratifs, tels que la suite Google, est préférable.
À propos de A&W
Services alimentaires A&W du Canada est une entreprise canadienne dont le chiffre d’affaires annuel dépasse 1,6 milliard de dollars et qui compte près de 1 100 restaurants franchisés partout au pays. Forte d’un engagement indéfectible envers sa stratégie et des relations de travail axées sur la collaboration, A&W est reconnue depuis longtemps comme une entreprise des plus prospère et elle figure parmi les sociétés les mieux gérées au Canada.
Les personnes intéressées sont invitées à envoyer leur curriculum vitae à hr@aw.ca.
Type d’emploi : Temps complet, permanent
Salaire : $ 50,000 (minimum) à $61,500 (point médian)* par an.
*Le point médian de la fonction est destiné à ceux qui font preuve d'une performance soutenue et réussie dans toutes les responsabilités du poste.
Les avantages sociaux comprennent les soins médicaux et dentaires, une assurance-vie, une contribution de l’employeur au régime de retraite, un compte de mieux-être, des journées de congé payées pour la santé mentale, une semaine de travail de 35 heures, un horaire de travail hybride, une allocation pour l’utilisation d’un bureau à domicile et un programme d’aide aux employés.